marți, 14 mai 2013

Valea Doftanei – Grave alunecări de teren


Locuitorii comunei Valea Doftanei se confruntă de ceva vreme cu grave alunecări de teren. Situaţia este cu adevărat dezastruoasă, îndeosebi în zona Valea Neagră. Aproximativ 200 de locuinţe riscă să rămână izolate, din cauza unui pod care a fost avariat în urma unei viituri.
Cu toate că administraţia locală a încercat să remedieze pe cât posibil situaţia, mai multe nu poate face. Motivul? Podul avariat face parte din Drumul Judeţean 102 I. „Consiliul Judeţean a fost informat, aşteptăm de la dânşii fonduri pentru a apăra acest pod, întrucât zonele amintite sunt izolate şi nu se poate interveni în cazuri de incendii sau diverse activităţi. S-a încercat o variantă ocolitoare, dar şi aceasta a fost luată de ultimele viituri din zonă”, a explicat viceprimarul comunei Valea Doftanei, Adrian Oceanu.
În alt loc…
O altă situaţie cu adevărat gravă o reprezintă o alunecare de teren dintr-o gospodărie din localitate. Casa în care locuieşte familia Cazacu poate ajunge în orice moment în râu… „E foarte greu… Eu nu am mai coborât de un an la rău, iar noaptea mi-e frică să mai dorm în casă; trozneşte casa de mi-e frică… Sunt femeie bătrână, de 80 de ani, ce Dumnezeu să mai fac? E foarte greu…”, a spus Maria Cazacu. „Am înţeles că acea viitură este din 2005-2006 şi nu s-a luat nicio măsură pentru remedierea ei. Am înţeles că s-a ajuns să se lase terenul până aproape de casă. O să convocăm şi Prefectura, ISU, ca să vină să vadă, ca să intervenim urgent”, a declarat  primarul comunei Valea Doftanei, Ion Manea.

Niciun comentariu: